Odżywki alternatywą dla posiłku

Kategoria

Im bardziej mocniejsza aktywność fizyczna, tym z większą dbałością musimy planować dietę. Jednakże nawet najlepiej zaplanowana nie daje gwarancji że znajdą się w niej wszystkie potrzebne substancje odżywcze. W kulturystyce, a nieco w mniejszym stopniu w fitness, posiłki należy spożywać co 3 godziny. Trudno powiedzieć szefowi że potrzebujemy w pracy przynajmniej 2 przerw na zjedzenie porządnych posiłków, które chcąc nie chcąc zajmują trochę czasu. Rozwiązaniem tego problemu są odżywki które przygotować można w dosłownie 1 min.

W diecie sportowej kulturysty należy spożywać około 2,5 do 3 gramów białka i 5 gramów węglowodanów na każdy kilogram masy ciała. To dużo. Niektórzy chcą wtłoczyć w siebie te ogromne ilości za pomocą wędlin, mięsa czy serów. Nie jest to dobry pomysł gdyż wiele produktów zawiera nieodpowiednie rodzaje tłuszczów. Dochodzi do tego coraz szerzej omawiany problem „wydętych” brzuchów. Pod wpływem coraz większej liści spożywanych kalorii żołądek ulega rozciągnięciu. Jakby było mało podczas wysokoproteinowej diety wzmaga się potrzeba uzupełniania płynów, nawet 3-4 litry wody dziennie. Wygląda to tak jakby mężczyzna był w ciąży.

Zamiast posiłku możemy w prosty sposób uzupełnić deficyt energetyczny wypijając odżywkę. Przedstawiam podstawowy podział odżywek ze względu na przeznaczenie:

odżywki służące do budowania masy mięśniowej – gainery (bulki) to połączenie szybko przyswajalnego białka i węglowodanów – najlepszy dla zastąpienia posiłku, kreatyna, białko, odżywki potreningowe, węglowodany, odżywki odchudzające mające na celu redukcję tkanki tłuszczowej – spalacze termogeniczne, L-Karnityna, CLA i produkty hamujące łaknienie odżywki służące rzeźbieniu ciała – aminokwasy, odżywki przed treningowe, HMB, antykataboliki, również te które wpływają na zwiększoną produkcję hormonu wzrostu, suplementy na przyrost masy, wzmacniające produkcję testosteronu– prohormony naturalne, DAA, suplementy na testosteron, Tribulus Terrestris. Nie można nie wspomnieć o tego rodzaju suplementach, bo przecież do czego potrzebny jest kulturyście testosteron napisano już setki artykułów. Im większy jego poziom tym lepiej. Dlatego suplementacja tymi środkami np.: Probolanem 50, to szybsze uzyskanie masy mięśniowej, lepsza regeneracja mięśni, lepsze wykorzystanie składników odżywczych.

Jak zatem widzicie zastąpienie jednego posiłku odżywką jest wręcz wskazane. Płynna forma podania spowoduje szybkie jej strawienie przez organizm i nie obciąży układu trawiennego.

Jeżeli szukacie więcej info o środkach na masę takich jak Probolan 50 zapraszam na Mocarni.pl – Probolan 50, – Twój partner w drodze do upragnionej sylwetki.

Podobne publikacje na blogu

1 Comment

Komentowanie jest wyłączone.